۵ راهی که افراد می‌توانند یک استارت‌آپ پررونق جهانی در جامعه خود بسازند

زمان می‌برد تا شهرها عالی بشوند، اما یک فرد یا سازمان می‌تواند یک نقطه‌ی عطف باشد.

شهرها در سراسر کشور و جهان با یک فشار رو به افزایش در رقابت برای تبدیل شدن به “دره‌ی سیلیکون[۱] بعدی” هستند. بخشی از این موضوع از خودستایی زیاد افراد نشئت می‌گیرد همانگونه که کارمندان فناوری از مارک اندرسون تا رابرت اسکابل به طور گسترده‌ای مکان‌های مختلف از استونیا تا سیاتل را در صف تاج و تخت سیلیکون بعدی اعلام کردند.

صرف نظر از اینکه  -در صورت وجود- در نهایت جغرافیا اعلام پیروزی کند، تنها چیزی که کارشناسان می‌توانند بر آن توافق کنند و اهمیت دارد، آن است که چه زمانی چیز تازه‌ای می‌آید.

اگرچه این یک دره، دامنه یا ساحل است، در حال حاضر مکان‌های زیادی ادعای “چیزی شبیه سیلیکون” بودن را دارند. اوراق قرضه مشارکت بین آنها و دره، باور آنها است که پایه‌های موفقیت شرکت فرد در یک جامعه‌ی پر جنب‌وجوش، حمایت‌کننده و فراگیر کارآفرینی‌، شناخته شده است. مطمئنا، دره است که از انحصار در سرمایه‌گذاری استفاده  می‌کند، اما پول به تنهایی شهرها یا اکوسیستم‌ها را نمی‌سازد.

زمان می‌برد تا شهرها عالی بشوند، اما یک فرد یا سازمان می‌تواند یک نقطه‌ی عطف باشد. برای کارآفرینان خارج از دره‌ی سیلیکون، در ادامه نکاتی است درباره اینکه چگونه مطمئن شوید شهر شما در صف (برای تبدیل شدن به دره‌ی سیلیکون بعدی) است:

  1. هنر امکان را تمرین کنید

برای کارآفرین بودن باید یکی از سخت‌ترین، وحشتناک‌ترین و گاهی اوقات بیهوده‌ترین شغل‌های موجود را داشته باشید. اطراف کارآفرینان در جامعه‌ی خود تجمع کنید، و آن چیزی را که می‌تواند بدرستی جلو برود به جای مهار آنچه که می‌تواند اشتباه شود تحسین کنید.

  1. موفقیت همتایان خود را جشن بگیرید

درباره‌ی موفقیت دیگران همانقدر مشتاق باشید که درمورد خودتان هستید. توانایی جشن گرفتن برای موفقیت یک کارآفرینِ دیگر هیچ گاه شما را پایین نمی‌آورد، اما یک جامعه‌ی قوی‌تر و پر جنب‌وجوش‌تر خواهد ساخت.

  1. سرمایه را برگردانید

کارآفرین‌ها در شهرهایی مانند لینکولن، نبراسکا یا پورتلند و مین به سادگی به اندازه‌ی کارآفرینان در نیویورک، بوستون یا دره‌ی سیلیکون که به دنبال سرمایه محلی هستند، پرتابه به سمت هدف ندارند. اگر شما یک موسس هستید که یک خروجی موفق داشته‌اید، خود را در موقعیت سرمایه‌گذاری برای نسل بعدی کارآفرینان قرار دهید، به خصوص آنهایی که به شما نزدیک هستند.

  1. به جامعهی خود خدمت کنید

ایجاد یک تفاوت در زندگی مردم و تولید سود، کسب‌وکار متقابلا منحصر بفرد نیستند، همانطور که گفته پیش می‌رود، یک جزر و مد همه‌ی کشتی‌ها را حرکت می‌دهد. بطور خستگی‌ناپذیر کار کنید تا یک شهروند متعهد باشید و کمک کنید دسترسی به ابزارها و منابعی که جامعه‌ی شما را پرجنب‌وجوش‌تر و سرزنده‌تر می‌کنند، افزایش یابد.

  1. فرصت دموکراسی و مربیگری

بسیاری از شهرها زمان و تلاش زیادی را صرف جلب کردن جابجاسازی شرکت‌های  بزرگ می‌کنند، با این باور که این یک سنگ‌بنای رونق اقتصادی بشود. دیگران عمده‌ی منابع‌شان را در رشد و برنامه‌ریزی برای استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهند. هرچند، حقیقت این است که شرکت‌های بزرگ از کوچک شروع می‌کنند و شرکت‌های کوچک بزرگ می‌شوند، و هر مرحله از رشد در این بین به همان اندازه برای موفقیت بلند مدت مهم است.  نقش خود را در دموکراسی‌سازی کیفیت تحصیل، آموزش و مربیگری که کارآفرینان در تمام مراحل رشد دریافت می‌کنند ایفا کنید که آن شامل یک نیاز بحرانی برای شرکت‌های “دو وجهی[۲]” است که رشد بیشتری دارند اما در مرحله‌ی رشد می‌مانند.

  1. طبل را به صدا در بیاورید

اگر می‌خواهید شما دره‌ی سیلیکون بعدی باشید از یک جریان درس بگیرید و بدون ترس از دستاوردهای خود و جامعه‌تان دفاع کنید. فقط چون شما در کالیفرنیا قرار نگرفته‌اید بدان معنی نیست کاری که انجام می‌دهید کمتر مورد توجه است -در حقیقت حتی بیشتر است. با صدای بلند و ظالمانه به جهان بگویید چرا دارید یک تفاوت ایجاد می‌کنید- چون شما وجود دارید.

نویسنده: اشلی لارسون[۳]

مترجم: عاطفه سمندری

[۱] یادداشت مترجم: همانطور که می‌دانید، دره‌ی سیلیکون یا سیلیکون ولی نامی است که به منطقه‌ای بین سن جوز و پالو آلتو در حومه‌ی سانتا کلارا، کالیفرنیا، بخاطر صنایع کامپیوتر و الکترونیک آن داده شده است.

[۲]  یادداشت مترجم: در اینجا لفظ tweener دو وجهی ترجمه شده یعنی کسی که دو ویژگی خاص را به طور همزمان دارد و یا دو کار را می‌تواند انجام دهد.

[۳] Ashley Larson

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *