مکاتبات تجاری به زبان انگلیسی

با توجه به پیشرفت دنیای تکنولوژی و سهولت برقراری ارتباط با سراسر دنیا از طریق اینترنت و پست الکترونیک، تعداد شرکت‌ها و افراد در حال مکاتبه با کشورهای خارجی از طریق زبان بین‌المللی انگلیسی رو به افزایش است.

از طرفی توسعه حضور در گستره تجارت در عرصه جهان پررقابت کنونی، برقراری ارتباطات اصولی با دنیای خارج را به دنبال داشته است. با افزایش صادرات و سطح معاملات خارجی، لزوم ارتباط از طریق مکاتبات تجاری هر چه بیشتر به عنوان یک ضرورت حیاتی و حرفه‌ای احساس می‌شود. مکاتبات تجاری از اصول پذیرفته شده و ساختار یکسان برخوردار است و ما در این دوره، اصول و ساختار را جهت مکاتبات تجاری خارجی (زبان انگلیسی) آموزش خواهیم داد.

البته پیش نیاز شروع مراودات بازرگانی بین‌المللی، دانستن زبان انگلیسی به عنوان یک زبان رسمی و بین‌المللی است، ولی مهم‌تر از آن تسلط کامل به زبان بازرگانی و ترم‌های تجاری می‌باشد. چنانچه شخص به زبان بازرگانی و اصطلاحات تجاری آشنایی کامل نداشته باشد و صرفا” با اتکاء به آشنایی با زبان انگلیسی اقدام به انجام مکاتبات با طرف تجاری نماید، قطعا نمی‌تواند به طور کامل موفق باشد و پس از شروع نامه‌نگاری طرف مقابل به زودی درخواهد یافت که فرد متقاضی آشنایی چندانی با امور بازرگانی ندارد و بعضا” این امر باعث مغلوبه شدن تعادل تجاری به نفع طرف خارجی و یا سوءاستفاده‌های احتمالی برای دریافت امتیاز خواهد شد.

برنامه آموزشی انگلیسی طوری با دقت طراحی شده‌اند که بتوانید نیازهای خود را در دنیای رقابتی امروزه برطرف کنید. شرکت‌هایی که تجارت خود را به عرصه بازار جهانی گسترش داده‌­اند نیاز دارند تا اینکه همه کارمندانشان بتوانند به طور اثربخشی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و مطمئن شوند که تمام معاملاتشان با موفقیت و به طور کاملا حرفه‌ای انجام می‌پذیرد. این دوره‌ها بر تقویت مهارت محاوره در طیف وسیعی از موضوعات تجاری برای زبان‌آموزان تمرکز دارد، این موضوعات می‌تواند از معرفی اولیه یک کالا یا سرویس گرفته تا پیشرفته‌ترین مذاکرات تجاری را شامل شود.

هدف از برگزاری این دوره:

  • آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات بازرگانی بین‌المللی و نحوه تنظیم انواع مکاتبات تجاری
  • تسلط به فنون مکاتبات تجاری
  • آشنایی با قواعد و اصول مکاتبات تجاری

سرفصل های دوره:

  • مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی
  • مکالمات روزمره به زبان انگلیسی برای مدیران
  • ساختار، محتوا و سبک نامه
  • نامه‌نگاری الکترونیکی
  • استعلام و پاسخ استعلام
  • سفارشات
  • شکایات و اصطلاحات
  • مروری بر مکاتبات بانکی
  • نامه‌های متفرقه
  • تمرین نامه نگاری
  • مروری بر واژگان بازرگانی

مخاطبان دوره:

  • مدیران و روسای بنگاه­‌های اقتصادی
  • مدیران میانی
  • مشاورین بازرگانی
  • کارشناسان بازرگانی
  • صاحبان کسب‌وکارهای جدید

و … .

کی و کجا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *